ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΩΔΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
Σύμφωνα με τους περί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης Κανονισμούς του 2024 όσον αφορά στην ετοιμασία του Κώδικα Συμπεριφοράς και Δεοντολογίας ισχύουν τα ακόλουθα (Καν. 22):
Με στόχο την καλλιέργεια αλληλοσεβασμού μεταξύ των μαθητών/μαθητριών, αλλά και σεβασμού προς τους εκπαιδευτικούς τους, την υπεύθυνη πολιτότητα, την ασφάλεια όλων των μελών της σχολικής κοινότητας και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, οι μαθητές/μαθήτριες πρέπει να ακολουθούν βασικούς κανόνες, που καθορίζουν το πλαίσιο του Κώδικα Συμπεριφοράς και Δεοντολογίας.
Στην αρχή του σχολικού έτους, επιτροπή που ορίζεται σε κάθε σχολείο διαμορφώνει προσχέδιο Κώδικα.
Στην επιτροπή συμμετέχουν η διευθυντική ομάδα, ένα άτομο, εκπρόσωποι του διδασκαλικού συλλόγου, δύο (2) άτομα, καθώς και εκπρόσωποι του Κεντρικού Μαθητικού Συμβουλίου, τρία (3) άτομα, ο δε πρόεδρος ή εκπρόσωπος του Συνδέσμου Γονέων έχει συμβουλευτικό ρόλο στη διαμόρφωση του Κώδικα.
Το προσχέδιο του Κώδικα αποτελεί αντικείμενο συζήτησης και επεξεργασίας μέσα στα τμήματα και οι μαθητές/μαθήτριες συμμετέχουν ενεργά στην τελική διαμόρφωσή του, την οποία αναλαμβάνει η επιτροπή που αναφέρεται πιο πάνω. Ο δε τελικός Κώδικας κοινοποιείται σε όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες και δεσμεύει όλους για την εφαρμογή του.
H συζήτηση και επεξεργασία του Κώδικα στα τμήματα επαναλαμβάνεται συχνά, στα πλαίσια της ανάπτυξης της ικανότητας για ενσυνείδητη πειθαρχία οι δε κοινωνικές συμπεριφορές που διατυπώνονται στον Κώδικα διδάσκονται, ενισχύονται, επαναφέρονται και ενσωματώνονται στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου και της διδακτικής πράξης.
Οι αναμενόμενες κοινωνικές και θετικές συμπεριφορές, πέραν του ότι υπενθυμίζονται και ενθαρρύνονται, συνδέονται στον Κώδικα με διαβαθμισμένες ενισχύσεις, ώστε οι μαθητές/μαθήτριες, μέσω της ενίσχυσης, να μαθαίνουν να συμπεριφέρονται με κοινωνικά αποδεκτό τρόπο, η δε έμφαση δίνεται πρωτίστως στην ενίσχυση της κοινωνικής και θετικής συμπεριφοράς πριν από την εφαρμογή συνέπειας ή παιδαγωγικού μέτρου για την αντικοινωνική ή αρνητική συμπεριφορά.
Για τον Κώδικα Συμπεριφοράς και Δεοντολογίας της σχολικής μας μονάδας πατήστε εδώ.